Det är de små detaljerna som gör det

De mest skilda behov kan uppstå hos våra gäster, behov som inte alltid är helt lätta att förutse. Saker och ting går inte alltid som planerat och då gäller det att vi kan göra vårt absolut bästa för att reda upp situationen. Ofta är det inte några stora saker som behövs utan det handlar vanligen om kommunikation. En sak är olika livsmedelsallergier, där det givetvis är extra viktigt att vi gör saker och ting rätt. Lyckligtvis är det så att de som exempelvis är glutenallergiker eller inte tål skaldjur vanligtvis är noggranna med att specificera vad det är de inte kan äta, och då är det vårt jobb att ha fullgoda alternativ tillgängliga för dem. Det är någonting som vi konstant arbetar på att förbättra, och även om vi inte är perfekta så har vi i dag kommit en lång bit på vägen och matallergier leder sällan till några problem för oss.

Mer annorlunda krav
Om det är rätt så enkelt att ha bra mat hemma så får vi ibland lite mer annorlunda förfrågningar. En av de senaste var för ett graviditetstest, då en kvinna misstänkte att hon kanske var gravid och ville ha svar så fort som möjligt. Det är inte direkt en vanlig förfrågan, men vi gjorde ändå vårt bästa för att uppfylla den, även om det tog några timmar att ordna. Graviditetstest är inte någonting som vi normalt behöver tillhandahålla, men numera köper vi då och då in graviditetstest från Svensk Hälsokost för de tillfällen då det kan tänkas behövas. Överkurs? Ja kanske, men det gäller att kunna tillfredsställa så många som möjligt av ens gästers behov.

Graviditetstest.

Graviiditetstest kan behövas när man minst anar det.


Sätta gränser
Men givetvis kan vi inte ha allt hemma så vi måste begränsa oss. Det är en svår avvägningsfråga som vi ständigt arbetar på. I grund och botten är vi ett pensionat, ingenting annat, och det är där vi lägger det mesta av vårt fokus. Att vi sedan ständigt försöker utveckla vad vi har att erbjuda ändrar inte på detta, utan allting ska tjäna till att göra en vistelse här mer behaglig, trevlig och givande så att våra gäster känner att de vill komma tillbaka till oss.

Det här inlägget postades i Bloggen. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *